onsdag 28 januari 2009

Omega-3 och Mg

På nyårsafton hade jag och miss E ett mycket intressant samtal om bl a glutenallergi och vilka effekter det kan ha både fysiskt och psykiskt. Vi pratade också om omega-3 och att det kan lugna överaktiva barn. Mitt i vår diskussion vaknade Hugo och jag fick springa upp och somna om honom. Tyvärr somnade jag också och diskussionen blev därmed aldrig avslutad.

På Hugos kalas frågade miss E om Hugo har börjat sova hela nätterna och det har han ju inte. Så då tipsade hon mig om att äta omega-3 och magnesium eftersom jag fortfarande ammar.

Lördag: Miss E tipsar om magnesium och omega-3
(Måndag: Hugo får sin vaccination)
Tisdag: Jag köper dessa kosttillskott och tar mina första tabletter på eftermiddagen
Onsdag: Hugo har vaknat ett par gånger som vanligt på natten. På morgonen innan jag hunnit titta på klockan lägger han sig sked med mig och somnar om. När han sedan vaknar och väcker mig är det helt mörkt i rummet. Det känns som att det är jättetidigt på morgonen. Jag frågar mig själv om klockan hunnit bli 4-5 då Hugo brukar vakna. Tittar på klockan. Det ser ut som att den bara är 1! Det är för mörkt för att se ordentligt. Ser bara ett digitalt vertikalt streck där en 4a brukar stå när vi vaknar. Går upp ur sängen och öppnar dörren för att få lite ljus från hallen. KLOCKAN ÄR 7.01!!!! Sovmorgon!!! Så nu ställer jag mig givetvis frågan om det är mitt kosttillskott som redan fått verkan, eller om det är vaccinationen som gjort den lille mannen extra trött, eller om han helt enkelt bara var trött?

Fortsättning följer....

1 kommentar:

Unknown sa...

Spännande.......:-)